Magnitt'in araştırmasına göre, Türkiye'deki oyun sektörünün toplam geliri, 2022 yılında 2,5 milyar dolara ulaştı. Bu, 2021 yılına göre yüzde 26'lık bir artışa işaret ediyor.
Türkiye'deki oyun start-up'ları 2018-2022 yılları arasında 1,2 milyar dolardan fazla fon toplayarak Mena bölgesindeki fon toplama faaliyetlerini önemli ölçüde geride bıraktı.
Magnitt, bu miktarın %263'lük bir yıllık bileşik büyüme oranına karşılık geldiğini ve bölgesel muadillerine yapılan 59 milyon dolarlık yatırımdan önemli ölçüde daha yüksek olduğunu söylüyor
Start-up veri platformu Magnitt, bu şirketlerin beş yıllık dönemde elde ettiği 1,2 milyar doların, yüzde 263'lük yıllık bileşik büyüme oranına tekabül ettiğini ve Mena bölgesindeki muadillerine yapılan 59 milyon dolarlık yatırımdan önemli ölçüde daha yüksek olduğunu söyledi.
Buna kıyasla, Mena bölgesindeki en büyük yatırımlar sırasıyla 5 milyon dolar ve 4 milyon dolarla BAE'nin MSA Novo ve Venture Souq şirketlerinden ve 3 milyon dolarla Suudi Arabistan'ın Vision Ventures şirketinden geldi.
Magnitt CEO'su Philip Bahoshy, Türkiye ile Mena bölgesi arasındaki finansman farkının, özellikle Körfez İşbirliği Konseyi'nde oyun endüstrisinin gelişmesi için kullanılmayan büyük fırsatı büyüttüğünü belirtiyor.
Philip Bahoshy ''Türkiye aslında Suudi Arabistan ve BAE'den daha düşük bir oyun penetrasyonuna sahip. Ancak genel olarak, Türkiye gelişmekte olan girişim oyun havuzundaki en büyük balık olsa da, Mena'yı henüz oyun dışında saymak akıllıca değil, çünkü bölgenin oyun endüstrisi, nispeten daha güçlü makro ve para birimi istikrarı ile desteklenen anlaşma akışı ve finansman büyümeye devam ettikçe hızla gelişiyor." dedi.
Araştırmaya göre, beş yıllık dönemde, Türkiye'nin oyun sektöründeki ilk üç yatırımcı arasında yerel girişim sermayesi şirketi Makers Fund ve ABD merkezli Balderton Capital birlikte 105 milyon dolar yatırım yaparken, onları 99 milyon dolarla İngiltere merkezli Index Ventures izledi.
Magnitt'in verilerine göre oyun sektörü ,her yıl yüzde 13,1 oranında büyüyen ve yaygın akıllı telefon, internetin benimsenmesi ve gelişmiş ödeme seçeneklerinin etkisiyle yaklaşık 250 milyar dolar değerinde "temelde ölçeklenebilir bir küresel iş".
Pazar veri platformu Newzoo, Ağustos ayı aylık güncellemesinde, küresel oyun pazarındaki gelirin 2026 yılına kadar 212,4 milyar dolara ulaşmasının beklendiğini ve mobil platformların büyümeye öncülük etmeye devam edeceğini söyledi.
Magnitt'te kıdemli araştırma görevlisi ve raporun yazarı Noor Haider The National'a yaptığı açıklamada, "Küresel manzarayla karşılaştırıldığında, oyun sektörünün büyüme alanı muazzam. Türkiye-Mena dinamiği, eşsiz bir kültürel çeşitlilik ve yatırım fırsatı sunan küresel ve bölgesel oyun ortamı arasında bir köprü olabilir." dedi
Magnitt, Türkiye'deki toplam oyun gelirinin 2022 yılında 2,5 milyar dolar olarak öngörüldüğünü, bunun yaklaşık 42 milyon dijital oyuncu, istikrarlı hükümet desteği ve enflasyonun ve liranın devalüasyonunun etkisini dengelemeye yardımcı olan yüzde 95'in üzerinde bir mobil penetrasyon oranı ile desteklendiğini söyledi.
Türkiye'deki oyun sektörü ile ilgili son 1 yıldaki gelişmeler:
2022 yılında, Türkiye'deki oyun start-up'ları 637 milyon dolarlık yatırım toplayarak, Mena bölgesindeki fon toplama faaliyetlerini önemli ölçüde geride bıraktı.
Türkiye'deki oyun sektörünün toplam geliri, 2022 yılında 2,5 milyar dolara ulaştı.
Türkiye'de yaklaşık 42 milyon dijital oyuncu bulunuyor.
Türk hükümeti, oyun sektörünü desteklemek için çeşitli politikalar ve programlar uyguladı.